Inpakken en .......... - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Jacob & Colina - WaarBenJij.nu Inpakken en .......... - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Jacob & Colina - WaarBenJij.nu

Inpakken en ..........

Door: Jacob & Colina

Blijf op de hoogte en volg Jacob & Colina

09 Januari 2013 | Nederland, Groningen

Hallo allemaal,

Spijt krijg je van wat je niet hebt gedaan en wel had willen doen. Een van de redenen waarom wij het gewoon weer gaan doen.

Op weg naar een nieuw avontuur. Aanstaande vrijdag vertrekken we naar Nepal. Nepal is het armste land van zuidelijk Azië. Er is veel analfabetisme, veel armoede en het cijfer van kindersterfte is ontzettend hoog. Zij kunnen dus wel een beetje hulp gebruiken. Waarschijnlijk gaan we iets doen op het gebied van women empowerment. Eeuwenoude tradities hebben er voor gezorgd dat het leven van de vrouw in Nepal wordt beïnvloed door mannen. Maar ook de tijden in Nepal veranderen en langzaam komen vrouwen voor hun rechten op en willen ook de mogelijkheid krijgen om te leren en eventueel te werken. Het women empowerment project helpt vrouwen bij deze bewustwording door het geven van workshops of andere leerzame trainingen waarmee hun zelfbewustzijn wordt gestimuleerd. Het zou ook kunnen dat we assisteren op een school of in een weeshuis gaan werken. We zien het wel.
De laatste week in Nepal zijn we van plan om naar Pokhara te gaan, ongeveer 7 uur rijden van Kathmandu.

Daarna gaan we voor 4 weken terug naar onze vrienden in Lalsot, Rajasthan in India. We verwachten dat we daar ongeveer hetzelfde werk gaan doen als twee jaar geleden. Op scholen de leraren assisteren met het geven van Engelse les en rekenen, helpen met creatieve activiteiten, het ontwikkelen van lesmateriaal of voorlichting geven over hygiëne en algemene gezondheid. Of zoals Colina twee jaar geleden heeft gedaan namelijk het werken in een “aanganwari “ ( een soort consultatiebureau ) . Of weer werken bij de snake charmers gemeenschap of op een overheidsschooltje. Er is altijd genoeg te doen. We laten ons verrassen.
De laatste 2 weken willen we doorbrengen in Palolem, Goa en de geweldige stad Mumbai.

We hebben er in ieder geval ongelooflijk veel zin in.
Mocht je het leuk vinden om ons te volgen dan kan dat zoals altijd via deze weg.
Liefs Jacob & Colina

• 10 Januari 2013 - 09:01

Yvette Bosch:

Jacob en Colina,

Een hele goede reis gewenst vanuit Enschede. Dat het maar weer een hele onvergetelijk tijd mag gaan worden. Geniet ervan!!

Groetjes,
    Yvette

• 10 Januari 2013 - 11:28

Yvette:

Joehoe spannend, het avontuur gaat bijna beginnen.
    Zo gaaf dat jullie weer gaan, ik heb grote bewondering voor jullie!
    Het is nu lekker weer tijd om jullie spullen te pakken en het vliegtuig in te stappen, op naar Azië, het continent wat jullie zo lief is!

Vanaf hier een hele dikke knuffel en ik kijk uit naar al jullie belevenissen : )

Liefs Yvette

• 10 Januari 2013 - 16:08

Helma:

Zo het eerste verhaal weer gelezen.
    Op naar jullie favoriete land.
    Weer een avontuur tegemoet ik ben trost op jullie.
    Heel veeeeeeeeeel dk

• 11 Januari 2013 - 16:28

Manfred&Jacqueline:

Nou heel veel plezier en avontuur gewenst op jullie vakantie.
    We zijn weer benieuwd naar de mooie verhalen over wat jullie deze keer weer allemaal gaan beleven.
    We horen nog van elkaar.

Groetjes en kusjes,

Manfred, Jacqueline, Daphne en Tessa

• 13 Januari 2013 - 13:46

Paulien :

Hey Jacob en Colina,

Ik heb jullie eerste verslag net gelezen!
    Ik heb 11 januari nog wel even aan jullie gedacht!
    Super dat jullie dit doen. En inderdaad... Spijt krijg je van wat je niet hebt gedaan en wel had willen doen! Ben ik helemaal mee eens! Heel veel respect dat jullie wederom deze mensen helpen. Ik heb daar heel veel bewondering voor. Ik ga jullie volgen en de reisverhalen lezen. Als jullie weer back in town zijn, hoor ik vast wel hoe mooi jullie het hebben gehad!
    Heel veel plezier en succes gewenst met deze mooie reis!

Groetjes Paulien
    Toets/helperdiep 4.

• 15 Januari 2013 - 09:18

Nicole:

Hey Jacob and Colina,

Have fun and take care!! :)

big hug
    Nicole